måndag 15 juni 2009

Vårt sovrum

Ni som har läst mitt profil vet att vi bara har bott i vårt hus i lite mer än ett år. Därför finns det jättemycket kvar att göra här och därför har jag inte visat så mycket inomhusbilder än. Min man och jag har valt att "bo in oss" lite innan vi börjar med större projekt och det känns bra för oss. Jag vill gärna känna efter lite innan vi bestämmer oss för något. Därför har vi gjort det bästa vi kan med inredningen av vårt hus så länge.

Idag visar jag några bilder av vårt sovrum.

Såhär såg rummet ut när vi köpte huset ... vilken gräslig färg, eller hur?


Och såhär ser det ut idag ... En burk med vit färg gör mycket! ;-)



Det mörkgråa plastgolvet ligger kvar -än så länge- men det ska bytas ut mot ett fint trägolv så småningom. Vi har täckt det nu med härliga, beige trasmattor (som inte är med på bilden tyvärr) som min duktiga svärmor har vävt åt oss!



På väggarna vill jag sedan gärna ha lite pärlspont och fina tapeter. Det blir väl något ur Duros gammalsvenska kollektion.



Men tills dess får det duga som det ser ut nu!


Vi tycker att det blev ganska bra redan nu ... vi trivs här i alla fall! :-)

På väggen hänger kaninen som jag sydde för inte så länge sedan. Hennes klänning har samma tyg som gardinerna.

Här samlar jag lite torkade rosor som jag har fått av min fantastiska man. Jag tycker att det är fint och de samlar inte så mycket damm på detta vis.

Hoppas ni får en trevlig dag. Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Så fint ert sovrum blev, jättevackert. Vilket underbart tyg du har i gardinerna, gillar blått och vitt och rosor, perfekt.
    Ha en bra dag!
    kram
    //lisamaja

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för din kommentar hos mig! Du har jättefina bloggar. Dina virkade saker är underbara, jag hoppas du får många beställningar på dem! Det är så roligt att se alla fina saker som tillverkas av andra kreativa tjejer!

    Tack för din länknig, jag länkar gärna dig också!

    Ha en fortsatt bra vecka!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera