torsdag 18 juni 2009

Glad Midsommar !


Midsommar i Sundborn ... Midsommar i Dalarna överhuvudtaget ... finns det något bättre? Nä, inte för mig i alla fall. Det är första året jag inte firar midsommar i Dalarna och det blir absolut det sista också!
Jag höll på kolla runt på nätet hur man firar midsommar här omkring i Västernorrland och jag blev riktigt besviken ...
Det jag alltid har sagt är sant ..... midsommar kan man BARA fira i Dalarna. Där finns det härliga spelmanslag, kyrkbåtar, dans kring midsommarstången, härliga flickor och pojkar, gummor och gubbar i folkdräkt ... DET är midsommar för mig!
Och det kommer jag att sakna fruktansvärt mycket i år ..... Men jag lovar dig mitt älskade Dalarna, nästa år firar jag midsommar där igen!

Jag vill passa på att önska alla mina läsare en riktig GLAD MIDSOMMAR !
Ha det så skönt nu och NJUT ....
Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Tack detsamma.
    Ja, här är vi dåliga på att ha riktigt traditionellt midsommarfirande också. Tyvärr. Drömmen vore att ha en folkdräkt, och få fira med musik, dans och midsommarstång.

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  2. Kan du inte göra en vit trasmatta med rosa inlägg, jag vill gärna köpa en sådan samma stil som den beiga. Det skulle vara så fint i mitt sovrum där allt går i rosa. Gällande virkklubb/virkträff så känns det som det är väldigt få Sthlmare som virkar. Alla Virkfröknar bor mestadels ute i landet. Man kanske skulle flytta :)

    På återseende
    Pom

    SvaraRadera
  3. Här i östergötland brukar det faktiskt vara riktigt fint firande på de stora ställena. Min sambo kommer ju från Falun så vi brukar ändå vara där i en liten by hos hans moster det småskaligt firande utan spelmän men väldigt mysigt. Men i år blir det östergötland istället tyvärr. Nästa år om jag mår bättre så blir det i alla fall tillbaka till Dalarna.

    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  4. Å va snällt! Hade faktiskt tänkt beställa de mönstren så vill du får du gärna mejla dem till mig: ewa67eriksson@hotmail.com
    Maja såg dem i katalogen igår och sa att sådana ville hon ha!
    Jag har en del mönster jag med, så säg bara till om det är något speciellt du vill ha, så kanske jag har det.

    Kraaaam
    /Ewa

    PS. Ja, jag har också massor jag vill göra. Blir så ivrig då det dyker upp en massa fint. Rutorna ska jag ha lite vid sidan om tänkte jag.

    SvaraRadera
  5. PS. Jag har aldrig fått nån reakatalog från Stoff & Stil. Hade de mycket fint?
    Måste fasen leta reda på pedalen till overlooken. Den, och andra tillbehör, har kommit bort i nån kartong då jag flyttat, och blivit kvar i förrådet... Det är så kul att sy med den.

    SvaraRadera
  6. Har mejlat dig! ;o)

    Kram Ewa

    SvaraRadera