måndag 15 juni 2009

Afternoon tea

Vad gör man när regnet bara ösar ner precis hela dagen som igår? Ja ... man kan ju baka bröd och sedan när degen jäsar så kan man ta sitt afternoon tea!
Jag vill gärna tipsa er om 2 sorters rött te (smaksatt med pomelo och den andra med passionsfrukt ... 2 av mina favoriter!) som jag köpte på Willys i helgen.

Supergott, tycker jag det är! Förpackningen och tepåsarna ser lite lyxiga ut och ändå låg priset bara runt 10-11 Kronor för en ask med 15 påsar.


Jag dricker mitt te ur mina favoritkoppar designat av Ingela Westergaard.

Denna servisen heter Kullsbjörken och tillverkas av Nittsjö keramik sedan i våras om jag minns rätt.

Lite mysigt är det i alla fall med regn ... Man kan ju tända en brasa, dricka gott te och tända lite ljus! Men å andra sida .... det kan man göra hela vintern! Nu är det sommar och vill jag njuta av min kopp te på altanen med utsikt över fjärden!

Ha det bra! KRAM

1 kommentar:

  1. Ja, visst är sommarvädret ljuvligt.... typiskt när man äntligen har semester. Men vi håller tummarna för att det snart vänder. Tack för tee tipset ha nu en riktigt go midsommar! Kram Petra

    SvaraRadera