lördag 15 augusti 2009

Rutor & Örngott med monogram

När jag var på loppis för några dagar sedan, då hittade jag den här påsen med fina, virkade rutor:
19 fina och stora rutor i cremefärgat garn för bara 25 kronor! Vilket jobb för så lite pengar!
Jag kunde inte låta bli att köpa rutorna och tänkte virka ihop dem. De kanske räcker till en barnfilt? Vi får se ...
På samma ställe hittade jag ett jättefint örngott met virkade spetsar.
En tia fick jag betala för örngottet! Ett riktigt fynd, tycker jag!

Jag tyckte att det var lite kul att monogrammet var AL för min mormor och morfar hette Alice & Louis!
Det blev så fint i vår gamla soffa!
Jag hittade också ett fint gammalt laken med samma monogram. Det kanske ska bli en fin gardinkappa till min lilla pysselstuga ... det får ni se en annan gång!
Ha en trevlig helg och njut av solen.
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar