tisdag 11 augusti 2009

Dagens tema: Återvunnet

Idag har jag sytt ett förkläde till mig själv.
För ett tag sedan köpte jag ett par gardiner på second hand affären i stan. De har haft 50% på alla gardiner under hela sommaren. Och när jag såg det här tyget så kunde jag faktiskt inte låta bli att köpa det!
Jag tvättade gardinerna, de fick hänga på tork ute (så tyget doftade jättegott idag!) ;-) och så bestämde jag mig för att sy ett förkläde.
Jag har aldrig i hela mitt haft ett sådant på mig när jag står i köket! Men för en vecka sedan förstörde jag en ny blus som jag hade på mig för första gången och då tyckte att det var dags att sy ett förkläde.
Här ser ni resultatet av dagens pyssel.
För att göra förklädet lite extra gulligt, sydde jag fast en liten rest av en spets som jag också köpte på second hand någon gång.
Jag är jättenöjd med resultatet!

Nu är det snart dags att gå till köket och att laga mat! MED förkläde denna gången! ;-)

Förklädet är inte bara fint att ha på sig ... det gör sig också väldigt fint som inredningsdetalj när det hänger på en krok i köket när det inte används.

Småklig måltid och ha en trevlig kväll!
KRAM

5 kommentarer:

  1. Det var ett jättefint förkläde, supergulligt med den lilla spetsen! Jag förstår att det pryder köket både på dig och hängande! Kul att återanvända tyger också tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag är dålig på att använda förkläde, men så brukar man ju som du skriver skita ner sig - helt i ondödan.

    Kul att kunna återanvända också.

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  3. Väldigt sött. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. hEJ O TACK FÖR TITEN!!
    så kul att du med ska till riga..mysigt så..ha det såå fint!!!

    ♥kramelikram♥:))

    SvaraRadera
  5. Så fint förkläde och fina virkade mattor i högerkanten!

    SvaraRadera