tisdag 18 augusti 2009

Hemgjord musli

Jag jobbade min sista dag på sommarjobbet i söndags och nu har jag 1 vecka semester kvar innan jag börjar plugga igen.
Det var en härlig, solig dag igår här hemma i Västernorrland och jag njöt för fullt av att bara få vara hemma och njuta ... Det blev en del matlagning (det är ju bra att fylla frysen med god mat, som kan vara bra att ha till matlådor och middag när man kommer hem en dag efter skolan och när man kanske inte har ork att laga något just då!)


Jag gjorde en härlig, god musli till frukosten ... Mums!


När muslin var klar, så la jag den i fina glasburkar och ställde fram dem i köket! Jag tycker att det är så fint ...

Jag gjorde etiketter ...


Och tog fram en liten, fin virkad duk för att dekorera glasburken med ...


Jag kokade blåbärssylt ... så nu kan vi äte nyttig frukost innan vi åker till skolan/jobbet! :-)
Så mycket trevligare och godare med hemgjorda saker!

Ha en finfin dag i solen nu!
KRAM på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar