lördag 11 juli 2009

Trevligt besök!

Jag fick alldeles nyss trevligt besök av min fina vän, Ulrica, som kom förbi med en 40-årspresent till mig. (Hon hade missat kalaset eftersom hon var sjuk just då! :-/
Den här kvinnan vet verkligen vad jag gillar! :-)
Med sig hade hon en fin bukett med pioner och en gammal kaffeservis från Lidköpings porslinsfabrik.
Vad glad jag blev! (Porslinstokig som jag är!)
Servisen bestod av 10 koppar med fat, en fin kaffekanna, en gräddkanna och sockerskål.

Vilka vackra blommor! Jag älskar pioner. Hoppas våra pioner i trädgården blommar snart någon gång. Har flyttat upp de förra året från Dalarna, så det kanske dröjer ett tag till innan vi får första blommorna? Jag ser fram emot den dagen i alla fall.
Ha en trevlig lördag!

1 kommentar:

  1. Trevligt att få en hel servis i present. Bra när vännerna vet vad man verkligen önskar sig!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera