fredag 10 juli 2009

Några loppisfynd

Idag tänkte jag visa några loppisfynd som jag är riktigt nöjd med.
Jag har letat länge efter en fin kaffekanna i poslin. För 2 veckor sedan hittade jag en fin kanna i tysk porslin som passar så fint ihop med mina Ingela Westergaard-koppar. 130 kronor fick jag ge för kannan och nu njuter jag varje gång extra mycket när jag tar fram mina koppar och kannan! Så fint när allt passar ihop.
På gårdsloppisen förra helgen hittade jag också 2 ljuslyktor för 5 kr/st., en fin fotoram för 10 kr.,
2 blomkrukor för 30 kr och 2 ljusstaken i vit porslin för 30 kr.
Mycket fina grejer för lite pengar! Nöjd blev jag, kan jag säga!
Igårkväll började jag virka en tumvante. Jag hittade ett melerat garn som jag hade köpt för länge sedan. Färgerna i garnet var verkligen "mina färger" så jag blev sugen att göra något med garnet. Jag blev faktiskt ganska nöjd med min vante. Vante nummer 2 ska virkas ikväll och så får ni bilder på paret när jag är klar!
Här i Västernorrland regnar det fortfarande! Jag åt lunch med en vän på stan idag och efteråt gick vi runt lite på stan, men det var inte alls så trevligt när det regnar och blåser som bara den!
Hur mycket kan det regna egentligen? Är sommaren förbi nu? Känns nästan som höst igen ... :-/
Önskar er en trevlig och mysig helg!
Kram

1 kommentar:

  1. Å vilka fina fynd. Måste börja gå på loppisar igen. Vill ju hitta fina saker till torpet, även om pappa har en del jag tänkt "överta" ;-)

    Har också virkat en massa vantar. Det är kul.

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera