söndag 6 september 2009

Stickning och mera garn ....

För ett tag sedan hittade jag ett garn i "godisfärger" som jag bara inte kunde låta bli att köpa. Jag skrev mer om det här
Jag köpte då bara 2 nystan (för det var dem sista som fanns i affären här) men så verkade det inte räcka till mitt lilla projekt. :-/ Så jag har fått leta ett tag men när vi för ett tag sedan var i Gävle så hittade jag flera nystan av garnet och nu kan jag alltså fortsätta med min stickning. Vad det blir .... får ni se och läsa senare när jag blir klar! :-)
I torsdags köpte jag ett nystan av ett annat garn med "mina färger" ... limegrön och turkos. Garnet är i akryl och jag brukar gilla en blandning av ull och akryl bättre ... men jag blev lite nyfiken på hur mönstret med det här garnet skulle bli, så jag köpte ett nystan och tänkte sticka ett par muddar av det. (Om det inte skulle räcka, kan jag alltid gå och köpa mera garn!) Jag tyckte i alla fall att det blev ett fint mönster ...
När vi igår var i Härnösand köpte jag några till nystan med självmönstrade garn. Tycker att det är så spännande med dem! Man vill ju bara sätta igång för att se vad det blir för mönster av dem ... Gillade färgerna starkt! Det blir nog också muddar av det här garnet!
Tycker att det är så fint med muddar .... en fin färgklick när man t.ex. har svart eller enfärgade kläder på sig.

Hoppas ni hade en lika trevlig helg som jag har haft! Njut av en lugn och skön söndagkväll och ladda batterierna inför en ny vecka ....
KRAM!

2 kommentarer:

  1. Hei.Virkelig nydelig garn og nydelige farger.Så fint ett mønster det blir.Ha en riktig fin Søndagskveld.Bodil

    SvaraRadera
  2. Härliga färger! Har också köpt flerfärgat garn men inte nåt projekt på g än men det löser sig alltid. Dina ser ut att bli jättefina!

    SvaraRadera