torsdag 11 juni 2009

Vart tog sommaren vägen?

Vart har sommaren tagit vägen? Jag som längtar efter att äta frukost på altanen ... att få titta ut på alla blommor som vi har planterat och inte minst på våra äppelträd som vi förra året fick i bröllopspresent och som nu blommar så fint!

En liten "skyddsängel" som jag köpte på loppis förra veckan ligger och vilar i vår blomsterrabatt.

Urnen som jag köpte för några veckor sedan har också fått en make-over.

Jag älskar den här söta färgen på pelargoner ....

Jag längtar verkligen efter sol och värma nu. Det är så fantastiskt att kunna vara ute mest hela dagen. Att äta frukost, lunch och middag på altanen med utsikt över fjärden .... det är väl inte helt fel, eller hur?

Men vi får nog vänta ett tag innan det blir fint igen ... om vi får tro på vädergubbarna på tv. :-/

Nä, nu måste jag gå och lägga mig. Klockan är sent och imorgon är det en ny (regnig) dag.

Sov gott! /Ann

4 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder. Jag längtar också... Sommarkursen är helt på distans via växjö-universitet. Allt sker via nätet. Här kan du se en fin introduktions film: http://www.vxu.se/hum/utb/amnen/littvet/sommarkurser/introastrid/index.xml

    Hoppas du får en fin dag i rusket, Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej Ann!

    Va kul, då är jag inte ensam om att vara sådan... Jag har ofta fruktanvärt beslutsångest då det gäller färger etc. Står oftast och velar och tvelar, och ändå kan det kännas som att jag valde fel. Men så är jag våg, och det är visst en av våra "egenheter".
    Jag tycker också det är skitsnyggt då andra gör, men då jag själv ska göra något blir jag så osäker. Redan nu tycker jag att jag valde fel garn! Ångrar att jag inte tog ett superwashgarn, men priset och färgerna gjorde att jag valde det jag tog. Sedan kan ju lätt en ullfilt bli lite tung. Nåja, jag får väl virka mera, sen... ;o)

    Ha en underbar helg. Själv åker jag på övning med den gröna delen av mitt liv.

    Varmaste kramarna
    /Ewa

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Tack för dina tröstande ord, det är tungt att förlora ett djur. Vi har våra hundar och katter och de lever tillsammans med oss, bor och äter inne, har fri tillgång till "utelivet" så det är klart att det gör ont att mista. Saknaden är stor.

    Vilken fin blogg du har, massor med härliga ideér, sån´a trasmattor som du virkar minns jag att jag gjorde en styck för längesedan. de är jättehärliga men ganska tunga att virka om inte jag kommer ihåg fel. Dina är mycket snygga.
    Jag återkommer, du får ha det så bra.
    //lisamaja

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, jag ser att min kommentar till igår gick fram, jag trodde inte det för datorn krånglade. Har ju skrivit om samma sak, men då vet du i alla fall att jag är mycket tacksam och att du har en jättefin blogg:)
    lisamaja (igen)

    SvaraRadera