måndag 22 juni 2009

Madonnor

Sist jag var i Belgien, fick jag några madonnor av min mamma & pappa ... Ni kan ju förstå att jag blev jätteglad!En madonna - som är köpt i Frankrike- har fått sin plats i gästrummet tillsammans med mormors och morfars gamla ljusstake.

Den här madonnan är jag väldigt förtjust i. Den är gjort i porslin och är väldigt gammal. Hon har fått plats i matsalen. Buketten som ligger på bordet är min brudbukett gjort av kallor.
Tekopparna har jag fyndat på Tradera och är gammal Gabriel keramik, skålen på fot är en bröllopspresent till min farmor & farfar och kopparna till höger köpte jag också på Tradera och är från Bavaria.
Ovanför bordet hänger mormors & morfars bröllopsbild som jag ärvde efter dem. Tycker den är så fin!

En mindre, vit madonna fick jag också. Den har jag ställt på ett NS-fat på fot under en glaskupa med några vita keramikroser runt.
På den gamla spegeln har jag hängt en bönekedja med vita hjärtan i pärlemor som jag köpte i en kyrka i Prag när vi var där i julas. På spegeln sitter en bild på en madonna med barn. En fin väggmålning på ett hus i Prag som jag tog en bild på.

2 kommentarer:

  1. Du har fått en utmärkelse hos mig.
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Oj så fint du har hemma och vilken vacker madonna, ovanlig!Och så fint med de vita ranuklerna i det vita kruset...Din mormor & morfars bild var verkligen ursnygg!

    Det var ett tag sen, va kul att du kikade in hos mej, opch att du bor i Höga Kustenområdet nu och har bott i Sågmyra!! Jag kan säga så här, nu bor du nästan granne med mina föräldrar, Då bodde du nästan granne med mej: )

    Soliga sommarhälsn fr Dalarna!

    SvaraRadera