torsdag 12 november 2009

Vävning i rött!

Hela den här veckan har jag tillbringat i vävsälen i skolan igen.
Att väva är ett gift ... när jag kommer hem får jag abstinens! :-)
Så plats till en vävstol här hemma måste vi absolut fixa framöver!



Idag har jag börjat väva på min matta till mitt pysselrum. Det rummet ska gå i vitt med röda detaljer ...

Eftersom jag ligger före på vävschemat, hade jag tid att väva en del juldukar ... Mycket rött alltså även här.

Det är så roligt att testa lite med olika inslagsfärger och olika design.

Jag trivs verkligen som fisken i vattnet i vävsalen. Där mår jag gott!!!

3 kommentarer:

  1. Hei.Kjempe fin matte og løper.Det er så jeg får lyst til å veve igjen.Nydelige rød farger.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil...

    SvaraRadera
  2. Va fina saker du väver, jättemysiga färger!

    SvaraRadera
  3. Du verden så flink du er !! Eg har pysla litt med bildevev, men aldri slik vev som du. Kan godt tenke meg at du får abstinens når du kommer hjem.

    Ha er riktig god helg!

    SvaraRadera