torsdag 27 augusti 2009

Karin Larsson 150 år !

I helgen var vi i Dalarna och då passade jag på att besöka ett av mina favoritställe där, nämligen Sundborn. Denna gången hade jag tyvärr inte tid att besöka Carl Larssongården (den har jag besökt såååå många gånger förut, men kan aldrig få nog!). Nu åkte jag dit för att besöka utställningen om hans fru, Karin Larsson.

Jag tyckte att det var en bra förberedning på mina studier vid Hampnäs (Hantverkslinjen)! Det är aldrig fel med lite inspiration, eller hur?

I Kvarnens egen butik fanns i år specialdesignade handtryckta tyger, Sundbornsinspirerade produkter i en skön och färgstark blandning.
Massor med fina saker fanns där!

Jag vill gärna rekommendera utställningen : Stilikonen Karin 150 år
Den visas alla dagar till 31 augusti 2009. Bara några dagar kvar alltså! Skynda er som har vägarna förbi Sundborn.
Öppettider i Kvarnen: 11-18.
KRAM

1 kommentar:

  1. Hei.Tusen takk for hyggelig komentar på bloggen min.Ser att du er ei flink og kreativ dame.De vottene i innlegge under var kjempe fine.Ha en riktig fin Søndag.Bodil

    SvaraRadera