söndag 26 juli 2009

Fullt upp med jobb

Ja ni ... nu har det varit tyst här ganska länge! Jag har haft fullt upp med mitt sommarjob på fiket i Banafjäl. Jättekul men mycket folk och jag är ganska slut när jag kommer hem på kvällarna. Det blir inte mycket gjort på kvällarna mer än att jag tar det lugnt och vilar upp mig tills nästa arbetspasset.
Igår var jag in till Röda Korset här i stan och hittade den här fina tunnann till mitt garn.
De hade 50% på allt i butiken så för 120 Kronor fick denna tunnan följa med mig hem. Jag är så nöjd!
På locket står det Ebba 1945En del garn ryms i tunnan .... resten får jag väl förvara någon annans stans! :-)
Och så finns det 2 fack fär man kan förvara lite små grejer ... ganska praktiskt, tycker jag!
Jag hann också förbi bibliotheket igår och lånade en hel del hantverksböcker.
Jag ska försöka visa och skriva lite mer om dem vid ett senare tillfälle.
Massor med nya idéer och inspiration blir det ... så kul att man får lite att göra på hösten och vintern. Eller hur?

Här har det regnat ganska mycket de senaste dagarna. Men idag har solen varit framme igen och det är ganska varmt ute. Hoppas vi får mera sommar i augusti i alla fall.
Tiden går så fort. :-/
Sköt om er och vi hörs!

PS: Glöm inte att lämna en liten kommentar ni som läser! Jag blir så glad då ....

KRAM

3 kommentarer:

  1. Jag har en lika fin garntunna, i rosa, som jag ärvt av farmor. Min fungerar som just nu som nattduksbord, men någon dag ska den också få bli pysseltunna. Vad härligt att du hittade en!

    SvaraRadera
  2. Hej Ann,

    Mattan är jättefin och ligger i mitt badrum!! Skrev till dig strax efter att den dimpit ner i brevlådan men den kommentaren måste ha kommit på villovägar. Hoppas att du får denna.

    Vilka fina vantar du gjort nedan. Föresten är allt fint på din sida. Har själv försökt att göra en matta, men den blev katastrof ful. så jag har gett upp. Har istället virkat ett lamm till min yngsta lilla pojk.

    Ha en fortsatt härlig sommar

    Kram Pom

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tunna!!!
    Jag brukar också låna massa böcker på biblan, tycker det är underbart att gå och välja och vraka bland alla böcker, dessutom alldeles gratis!
    Fina vantar har du också hunnit med. Jag har inte kommit så långt än, håller mig till rutor just nu, får se vad det blir i slutändan. Målet var en filt, men det har hänt mycket på vägen så jag får se vad det blir, roligt är det i alla fall. Såg att "min" affär fortfarande har rea på garn så jag tar nog en tur dit i veckan.
    Ha det så gott!!
    kram//lisamaja

    SvaraRadera