fredag 3 juli 2009

10-kronors loppisrunda

Idag var vi ut på en loppisrunda och jag hittade bara 10-kronors fynd! Så nöjd jag blev. My lucky day? ;-)
Jag köpte 4 vita koppar med fat i engelsk porslin ... enkla men fina! 10 kronor alltså för allt!
Och som jag brukar säga till min man: Porslin och keramik kan man aldrig ha för mycket av! ;-)
En fin, vit keramikmugg med får på gjord av Agneta Björkman från Gotland. Jag blev så glad när jag hittade muggen för en sådan billig peng. Vi besökte Agnetas ateljé i Stenkumla när vi var på Gotland förra året. Vi köpte då en jättefin tekanna av henne.
Jag köpte en bok om Svenska Språket från 1881 (!) och en om Sveriges Historia från 1919. (10 kronor för båda!) Jag tycker att det är så kul och fint med jättegamla böcker!
Jag hittade en liten pärla ..... en gammal väckarklocka som fortfarande fungerar! Jag har kollat många gånger på liknande klockor men oftast var de mycket dyrare och fungerade de inte längre. Den här klockan var billig (också en tia!) och den fungerar alldeles utmärkt! Blev så glad med den!
Och till slut köpte jag lite garn som jag ska prova lite saker med!
Vilken härlig loppisdag det har varit. Så kul med roliga fynd!
Kram på er.

1 kommentar:

  1. Grattis till din lyckade 10-kronors loppisrunda! Jag har lite loppisabstinens. Har inte varit på loppis på en vecka!
    Roligt att du blev glad för handduken. Var lite trixit att få ihop 2 bokstäver med ett &. Försökte med att göra som ett vanligt monogram men då försvann tecknet i de andra bokstäverna.
    Ha en bra fortsättning på dagen
    Kram/Åsa

    SvaraRadera